کد خبر: 1228772
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 آرمین بینا 

جوان آنلاین: هکر و پارکوکاری که با اعضای باند سارقان منازل شمال تهران دست به سرقت‌های سریالی می‌زدند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. دو نفر از اعضای این باند چهار نفره بازداشت شده‌اند. 
اواخر پاییز سال گذشته مأموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های سریالی از خانه‌هایی در شمال تهران قرار گرفتند و تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند. 
بررسی‌ها نشان داد سارقان باند حرفه‌ای هستند که معمولاً از طریق بالکن یا از پنجره وارد خانه می‌شوند و تمام وسایل خانه را از پول و طلا گرفته تا وسایل دیگر و مواد خوراکی را سرقت می‌کنند. 
در یکی از شکایت‌ها، مرد وکیلی اعلام کرده بوده سارقان حتی کت‌وشلوار‌های مارکدارش را هم سرقت کرده‌اند. در یکی از سرقت‌ها هم سارقان دارو‌های گرانقیمت یکی از اعضای بیمار خانواده را سرقت کرده بودند. 
مأموران پلیس در بررسی‌های فنی دریافتند سارقان ابتدا به صورت حرفه‌ای دوربین‌های مداربسته را هک می‌کنند و سپس با خیال راحت وارد آپارتمان می‌شوند. 
 دوربین مخفی 
در حالی که هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می‌شد، مأموران با شکایت مرد پولداری روبه‌رو شدند که مدعی بود در خانه‌اش دوربین مخفی نصب کرده و چهره سارقان در آن ضبط شده است. 
بدین ترتیب مأموران فیلم دوربین مخفی را بررسی کردند و متوجه شدند چهار سارق وارد خانه‌ای شده‌اند و از آنجایی که خبر نداشتند در آنجا دوربین مخفی نصب شده، ماسک‌های خود را برداشته و مشغول سرقت اموال خانه شده‌اند. مأموران در گام بعدی موفق شدند سارقان را که همه سابقه‌دار بودند، شناسایی کنند. 
با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران سارقان سابقه‌دار را تحت تعقیب قرار دادند و چند روز قبل موفق شدند دو نفر از اعضای باند به نام‌های کیومرث و ستار را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کنند. 
متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند. 
 پارکوکار 
یکی از متهمان گفت: «ما چهار نفر، همه سابقه‌دار هستیم و در زندان با هم بودیم. در زندان باند سرقت را تشکیل دادیم و وقتی آزاد شدیم شروع به سرقت کردیم. ما قبلاً فقط دلار، پول و طلا سرقت می‌کردیم، اما این‌بار تصمیم گرفتم همه وسایل خانه را سرقت کنیم و طوری بود که پس از سرقت ما خانه را جارو می‌زدیم. حتی به یک خانه سه بار دستبرد زدیم و هر سه بار مقداری از وسایل را بردیم. یک اتاق هم همیشه قفل بود که آخرین بار در آن اتاق را باز کردیم و وقتی وارد شدیم دیدیم که جهیزیه دختر خانواده است، آن را هم سرقت کردیم. تیم ما حرفه‌ای بود، یکی از ما پارکوکار بود، او از دیوار راست بالا می‌رفت و در سرقت‌ها هم ابتدا او از طریق پنجره یا بالکن وارد خانه می‌شد و بعد در را باز می‌کرد و ما وارد می‌شدیم.»
 هکر 
وی ادامه داد: «یکی دیگر از اعضای باند هکر بود. او کارش با کامپیوتر بود و اندازه چند مهندس اطلاعات داشت. معمولاً تمام دوربین‌های مداربسته را قبل از سرقت هک می‌کرد و از کار می‌انداخت تا ردی از ما به جای نماند، اما در آخرین سرقت خبر نداشتیم که صاحبخانه دوربین مخفی نصب کرده است.»
تحقیقات از متهمان ادامه دارد و مأموران در تلاشند همدستان آن‌ها را بازداشت کنند.

برچسب ها: هکر ، سارقان ، سرقت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
0
0
در امانند و چندی بعد تخصصی تر مشغول فعالیت .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار